Best onverwachts 5 weken Gambia

27 april 2023 - Heerhugowaard, Nederland

Op 3 mei vertrek ik voor vijf weken naar Gambia, ik kijk er erg naar uit. Ik voel me heel dankbaar met het geluk hoe het huisje èn ook de ticket op mijn pad kwamen. Heerlijk een eigen plek/huisje in de vertrouwde compound bij m'n lieve vriendin Astrid, in Tanjeh, geweldig.

Weer eens beleven hoe het leven back-to-basic is, alhoewel 'mijn' huisje wel een koelkast heeft, waar ik trouwens blij mee ben. Er is geen stromend water, daar ben ik bekend mee in de huizen waar we (Sekou, Aminata en ik) in Gambia vertoefden tussen begin 2009 en eind 2011, dat komt goed en is goed voor de spieren ;-)

Ik ga voelen hoe het er nu voor mij is, of het verlangen naar daar alleen in gedachten is en/of gebaseerd op een roze bril of dat het nog steeds zo thuiskomen voelt.

Mijn plan is veel te schrijven en o.a. bekende plekken, buren, oude vrienden te bezoeken waar we woonden (Kololi, Kotu, Bakoteh, Tanjeh en Brufut), markten overlopen, rondkijken, luisteren, kletsen en alle geuren opsnuiven, langs de zee lopen, nieuwe dingen ontdekken, wat is er veranderd? Ook een soort retraite alles op me in laten werken wat er zoals gebeurd is en 'kijken' hoe ik nu verder wil/kan, ook een onderzoek dus.

Ik hoop er iets van mee terug te nemen, van de kalmte van het leven, gewoon het er 'zijn'.

Als de electra blijft stromen 😉, post ik hier elke dag één of meerdere foto's, zodat je, als je het leuk vindt, iets kan meebeleven.

Liefs Anna

1. Tine:
    27 april 2023
    Geweldig Anna,wens je uiteraard enorm veel moois op je pad daar en ben reuze benieuwd naar je belevenissen.Ga je volgen lieverd ,heb het goed!🥰😘
  2. Anna:
    🙏🏼🤍
  3. Bertie:
    27 april 2023
    Wat verrassend om te horen dat je 5 weken naar Gambia gaat.
    Wens je veel succes met je zoektocht naar je innerlijke zelf en veel plezier.
    Ben benieuwd wat voor een mooie foto's en verhalen ik de komende weken ga zien/lezen.
    Liefs, Bertie
  4. Anna:
    6 mei 2023
    Inderdaad niet echt lekker voor je longen met dat stof en al die zandwegen, aan zee zou het vast wel fijn voor je zijn, liefs!
  5. Roely de Gorter:
    27 april 2023
    Klinkt goed, inderdaad verrassend. Kijk uit naar jouw berichten. Goede reis. Liefs, Roely
  6. Anna:
    Thanks 🤍
  7. Judith:
    27 april 2023
    Wat leuk, ik verheug me op je berichten!
    Heb het heerlijk en geniet!
    Veel liefs ook van Cees
    Judith
  8. Anna:
    Leuk 🙏🏼 liefs voor jullie
  9. Annemieke Willemse:
    27 april 2023
    Goede reis en geniet ervan, veel liefs Annemieke
  10. Anna:
    Dank je 🤍
  11. Irene:
    27 april 2023
    Wat een bijzonder kado, komt vast door je open- en nieuwsgierigheid op dit moment in je leven Anna . Ik wens je een liefdevolle inspirerende reis! Liefs van Irene
  12. Anna:
    6 mei 2023
    Ja voel me heel dankbaar dat dit kan, dank Irene ❣️
  13. Maaijke Mallee:
    28 april 2023
    Goede reis en alle goeds op je pad lieverd.
    Dat het mag brengen wat je het liefste wenst.
    Dikke knuffel
    Maaijke Mallee
  14. Anna:
    6 mei 2023
    Dank Maaijke eigenlijk weet ik niet wat ik het liefst wens, het is meer een 'onder'zoektocht, knuffel vanuit hier
  15. Anja:
    28 april 2023
    Goede reis.en een fijne tijd in een mooi land.
  16. Anna:
    Thanks 🤍
  17. Mariska:
    28 april 2023
    Dat wordt een biizondere reis, Anna, vooral ook de inner journey❤
    Fijn om je te kunnen volgen tijdens je reis in ons geliefde Gambia! 😘
  18. Anna:
    Ja je weet er alles van Mariska, dank je 🤍
  19. Loes:
    28 april 2023
    Zooo spannend! Vindt het super voor je dat je er weer heen kunt gaan. En fijn dat we je verhalen hier kunnen lezen en dus een beetje mee mogen op jouw reis 💕
  20. Anna:
    Ja spannend Loes 😘
  21. Sanne:
    2 mei 2023
    Geniet van alles wat je ziet ☀️🔥
  22. Anna:
    Doe ik zeker 🤍
  23. Guus:
    3 mei 2023
    Hey lieverd, lees het nu pas. Was een piepklein tijdje het land uit en even weinig social media.
    Als het goed is, ben je nu gearriveerd.
    Genieten hoor. Liefs en tot over een tijdje.
  24. Anna:
    Genieten lukt 🤍